ՄԱԿ-ի կլիմայի COP29 համաժողովի շրջանակում Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը հանդիպել է Մեծ Բրիտանիայի վարչապետ Քիր Սթարմերի հետ. վերջինս հետաքրքրվել է Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև բանակցային գործընթացով։ Ալիևն ասել է, որ խաղաղության պայմանագրի տեքստի զգալի մասն արդեն համաձայնեցված է, միաժամանակ, հերթական անգամ դժգոհել է Հայաստանի Սահմանադրությունից՝ նշելով դրանում պարունակվող «տարածքային հավակնությունները»։               
 

Չկա եկեղեցական համընդհանուր ժողով կամ մի մարմին, որը քննի երկուստեք ներկայացվող մեղադրանքները

Չկա եկեղեցական համընդհանուր ժողով կամ մի մարմին, որը քննի երկուստեք ներկայացվող մեղադրանքները
11.11.2008 | 00:00

ՀԵՐԹԱԿԱՆ ԾԵԾԿՌՏՈՒՔ ԵՐՈՒՍԱՂԵՄՈՒՄ
Անցած կիրակի հույն և հայ հոգևորականների միջև հերթական ծեծկռտուքն է բռնկվել Երուսաղեմի Փրկչի Հարության տաճարում: Ընդ որում, հրեա իրավապահների հաղորդման համաձայն, այս անգամ ևս երկու կողմից կռվին մասնակից են դարձել բազմաթիվ հավատացյալներ, ովքեր այդ պահին իրենց հարգանքի տուրքն են մատուցելիս եղել Փրկչի գերեզմանին: Արդյունքում Իսրայելի ոստիկանությունը ձերբակալել է մեկ հայ և մեկ հույն հոգևորականի և երկուսին էլ ձեռնաշղթաներով ուղեկցել համապատասխան բաժին:
Ականատեսները, սակայն, մինչև հիմա շոկի մեջ են հոգևորականների պահվածքից, և սրա մասին վկայում էին նաև «Եվրանյուզի» կադրերը. հույները եկեղեցուց վերցնում ու մերոնց վրա էին շպրտում ինչ ձեռքներն էր ընկնում, նույնիսկ եկեղեցական ծանր վարագույրները պոկեցին` դրանցով «հակառակորդներին խեղդելու» նպատակով, իսկ հայերն էլ «տակ չէին մնում» և, պետք է խոստովանել, «համարժեք ծեծ տվին» հույներին…
Լավ, իսկ ինչո՞ւ են հույները մեղադրում հայերին, կհարցնեք։ Պարզվում է՝ նրանք պահանջում են «պահպանել վաղուց ի վեր հաստատված կարգուկանոնը», իսկ հայերն էլ, որ առանց այդ էլ անպաշտպան են մնացել այստեղ թե՛ մեր պետության, թե՛, ցավոք, առաքելական եկեղեցու կողմից, ստիպված են «շատ ավելի վաղ հաստատված կարգուկանոն հիշեցնել»` պահանջելով հարգել դեռ միջնադարում, այսինքն՝ Սուրբ վայրում ի սկզբանե հաստատված ստատուս-քվոն:
Նշենք, որ այս անգամ էլ ամեն ինչ սկսվել է այն բանից, որ հայերը որոշել են հերթական անգամ ավանդական պաշտոն կատարել` Սուրբ Խաչի գյուտի առիթով, իսկ հույները դրան ընդդիմացել են և կամ Փրկչի գերեզմանի մոտ անպայման կամեցել են նաև իրենց հոգևորականին տեսնել: «Սա ստատուս-քվոյի կոպիտ խախտում է: Հույներն այս էլ որերորդ անգամ փորձում են որպես «զինվորական ու պահանորդ»` իրենց հոգևորականին դնել Փրկչի գերեզմանի մոտ, ասես դա իրենց սեփականությունն է, բայց նրանք այդպիսի իրավունք չունեն, չեն կարող այդպես վարվել հայկական արարողությունների ընթացքում»,- եվրոպական ճանաչված գործակալությունների փոխանցմամբ` իր մեկնաբանությունն է արել կատարվածի առնչությամբ մի հայ հոգևորական, ով «այդ խառը պահին չի կամեցել ներկայանալ»: Իրենց հերթին հույները նշել են, թե պատրաստվում են բողոքարկել այն հանգամանքը, որ հայերն իրենց չեն թույլատրում Սրբության ներսում լինել այս կամ այն պաշտոնի ընթացքում, մինչդեռ ֆորմալ առումով այն միաժամանակ պատկանում է հույներին, հայերին, կաթողիկե եկեղեցուն, ղպտի, ասորի և սիրիական եկեղեցիներին: «Այո, բայց դրանով հանդերձ, ամեն մի եկեղեցի այդտեղ առանձնացված անկյուն ունի, բացի այդ, պաշտոններ կան, որ կատարվում են միայն մի եկեղեցու կողմից, ինչի կատարման ժամանակ կոնկրետ հայերս «ոստիկան-հոգևորականների» կարիքը չենք զգում»,- հայտարարել է նույն հայ հոգևորականը:
Լավ, սա ի՞նչ խայտառակություն է. զորօրինակ, երբ Սուրբ Մյուռոնի օրհնության առիթով պատվիրակների թվում Մայր Աթոռ էր ժամանել նաև հունաց տիեզերական պատրիարքը, հնարավոր չէ՞ր գոնե այդ պատեհությունն օգտագործել` հարցը քննարկելու համար: Ինչքանո՞վ է գեղեցիկ տարին մի քանի անգամ ծեծկռտուքի մասնակից լինել Սուրբ վայրում, եթե անգամ իրապես էլ մենք ենք ճշմարիտը: «Չկա՞ մի եկեղեցական համընդհանուր ժողով կամ մի մարմին, որը քննի երկուստեք ներկայացվող մեղադրանքները և, ի սկզբանե հաստատված ստատուս-քվոյից ելնելով, մեջտեղ բերի մեղավորին` նաև որոշակի պատժամիջոցներ ձեռնարկելով»,- հարցրինք Մայր Աթոռի տեղեկատվական համակարգի ղեկավար Տեր Վահրամ քահանային: «Գիտե՞ք, ես լավ չեմ տիրապետում նախ` այս վերջին միջադեպի մանրամասներին և հետո` հարցի իրավական կողմին: Կարծեմ դրա առիթով մեր պատրիարքարանն ավելի ճշգրիտ պատասխաններ կտա Ձեզ, եթե հարցերը ձևակերպեք, և իմ օգնությամբ դրանք ուղարկենք Երուսաղեմ: Մի բան միայն գիտեմ, որ հայերն այնտեղ երբեք նախահարձակ չեն լինում և միայն իրենց իրավունքներն են պաշտպանում»,- պատասխանեց տեր Վահրամը, ինչից, անկեղծ ասած, փոքր-ինչ զարմացանք: Ի վերջո, այո, Երուսաղեմում մենք պատրիարքարան ունենք, որ շատ հեղինակավոր կառույց է, բայց նա էլ Էջմիածնին է պատկանում, և կարծեմ` այստեղ եթե ոչ ավելի լավ, գոնե հավասարապես պիտի խնդրին տիրապետեն ու անմիջապես արձագանքեն: Ինչ որ է, առաջիկայում մենք հարցը հաստատ քննարկման կդնենք, և եթե կան նախանձախնդիրներ, պիտի խնդրենք, որ անպայման արձագանքեն։
Գոհար ՍԻՄՈՆՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4391

Մեկնաբանություններ